Get Adobe Flash player

autobusy

Autobusy a trolejbusy na veletrhu AUTOTEC 2006

01
Čtveřice autobusů s pohonem CNG převážející návštěvníky po areálu výstaviště - zleva TEDOM Kronos 123 G, Karosa Citelis 12M CNG, Solaris Urbino 12 CNG a Mercedes-Benz Citaro.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Od soboty 3. do středy 7. června 2006 se v areálu brněnského výstaviště konal 11. ročník Mezinárodního veletrhu užitkových automobilů, autodílů a servisní techniky AUTOTEC, který je jedinou motoristickou výstavou tohoto druhu ve střední Evropě.
02
Karosa Citelis 12M CNG v provedení pro ČSAD Havířov převážející návštěvníky veletrhu AUTOTEC po areálu výstaviště.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Výstavu bylo možno navštívit od soboty 3. června do úterý 6. června denně od 9.00 do 19.00 hodin, ve středu 7. června od 9.00 do 18.00 hodin. Celodenní vstupné stálo v sobotu a neděli 80,- a od pondělí do středy 150,- Kč, zlevněné o víkendu 40,- a od pondělí do středy 80,- Kč. V těchto dnech platilo zlevněné vstupné pro školy 40,- Kč, pro jehož získání byla podmínkou účast minimálně 20 osob a jejich seznam potvrzený školou.
Otevření veletrhu pro veřejnost předcházel v pátek 2. června tiskový a odborný den určený pouze pro akreditované novináře, odborné návštěvníky a zvané hosty.
03
Minibus Daily z produkce sdružení Irisbus (IVECO).
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Autobusy a trolejbusy byly vystaveny v pavilonech G1 a G2 s výjimkou vozů MAN, Volvo a Scania, které stály v pavilonu F. Několik autobusů bylo vystaveno také v blízkosti pavilonů pod širým nebem.
04
Městský nízkopodlažní autobus Citelis 12M CNG v provedení pro Francii z produkce sdružení Irisbus (IVECO).
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Dopravu návštěvníků mezi pavilony v areálu výstaviště zajišťovaly čtyři městské nízkopodlažní autobusy s pohonem stlačeným zemním plynem (CNG) - vozy TEDOM Kronos 123 G, Karosa Citelis 12M CNG, Solaris Urbino 12 CNG a Mercedes-Benz Citaro.
05
Linkový autobus Karosa Crossway délky 12 m, který ve výrobním programu firmy nahrazuje dřívější typy Karosa C 954E a Karosa Axer.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Celkem bylo vystaveno přes 40 autobusů (včetně minibusů) a trolejbusů. Jednalo se o například vozy značek Karosa (resp. Irisbus IVECO), SOR Libchavy, TEDOM, Škoda Electric, Solaris, Mercedes-Benz, Setra, MAN, VDL Bova, VDL Berkhof, Beulas, ISUZU, Volvo, Scania, Mave a Marbus.
06
Linkový autobus Karosa Crossway délky 12 m.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Největší počet autobusů vystavoval výrobce Irisbus IVECO, jehož součástí je i podnik Karosa. Ten představil minibus Daily, městský nízkopodlažní autobus Citelis 12M CNG (jeden v provedení pro Francii v hale a jeden v provedení pro ČSAD Havířov, který vozil návštěvníky po výstavišti), linkové autobusy Crossway délky 10,6 a 12 metrů, dálkové autobusy Arway délky 12 a 12,8 metrů (dvanáctimetrový autobus stál mimo pavilon u vchodu z parkoviště autobusů), luxusní turistický autokar Domino a midibus Proxys (mimo pavilon).
V karosérii autobusu Karosa Citelis 18M byl postaven trolejbus Škoda 25Tr s elektrickou výzbrojí ze Škody Electric. Vystavený vůz byl v provedení pro DP Bratislava.
07
Meziměstský autobus Karosa Arway délky 12,8 m nahrazující především dřívější typ Karosa Ares.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Druhý nejvýznamnější český výrobce autobusů - SOR Libchavy - představila nové plně nízkopodlažní městské autobusy NB 12 (běžné délky) a NB 18 (kloubový) vycházející z úspěšného částečně nízkopodlažního autobusu SOR BN 12. Vůz NB 12 byl představen v provedení se čtyřmi dveřmi a vůz NB 18 dokonci s pěti dveřmi, dopravci si však budou moci objednávat i jiné verze s odlišným počtem dveří a uspořádáním sedadel. U kloubového autobusu SOR NB 18 stojí za pozornost zejména délka 18,75 metrů (oproti tomu Karosa Citelis 18M - 17,8 m a Karosa B 741 resp. C 744 - 17,355 m).
Z dílny SORu byly k vidění také autobusy SOR C 10.5 a částečně nízkopodlažní SOR CN 12 CNG (Ekobus).
08
Meziměstský autobus Karosa Arway délky 12 m.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Významný evropský prodejce autobusů EvoBus představil zájezdový autobus Mercedes-Benz Travego, městský nízkopodlažní autobus Mercedes-Benz Citaro běžné délky 12 metrů (jeden naftový v hale a jeden s pohonem CNG v přepravě návštěvníků) a meziměstský autobus Setra S 415 GT. V expozici výrobce minibusů KH motor centrum byl vystaven minibus Mercedes-Benz Sprinter.
V sobotu a v neděli bylo možno si prohlédnout a dokonce se po areálu výstaviště i svézt autobusem Mercedes-Benz Citaro FuelCell s vodíkovým pohonem.
09
Luxusní turistický autokar Domino z dílny Irisbusu IVECO.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Trolejbusy byly na AUTOTECu 2006 pouze dva. Kromě již zmíněné Škody 25Tr v karosérii Citelis se jednalo o Solaris Trollino 18 polského výrobce Solaris Bus & Coach, opět v karosérii autobusu, tentokrát Solaris Urbino 18. Vůz byl v provedení pro DP Ostrava.
Autobus Solaris Urbino 12 byl jedním z vozidel, která vozila návštěvníky po areálu výstaviště.
10
Malokapacitní turistický autobus Karosa Proxys délky 7,5 metrů pro Čedok.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
11
Nízkopodlažní kloubový trolejbus Škoda 25Tr (s karosérií autobusu Karosa Citelis 18M) v provedení pro DP Bratislava.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Mladý český výrobce TEDOM prezentoval tři městské nízkopodlažní autobusy Kronos 123 běžné délky 12 metrů, z toho dva v provedení G (s pohonem CNG) a jeden D (naftový). Jeden z CNG autobusů se podílel na zajišťování dopravy mezi pavilony.
12
Kloubový nízkopodlažní autobus SOR NB 18 dlouhý 18,75 metrů a vybavený pěti dveřmi.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
13
Plně nízkopodlažní autobus SOR NB 12 vychází z úspěšného částečně nízkopodlažního typu SOR BN 12.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Z dalších výrobců měli rozsáhlejší expozice VDL (dálkové nebo zájezdové autobusy Bova Futura, Bova Magiq a Berkhof Valkenswaard), Isuzu (dva malokapacitní turistické autobusy Turquoise), SolBus (dovozce autobusů Beulas - vystavené autobusy Beulas Aura a Beulas Stela 923L a slovinský výrobce Marbus s autobusy B4 080 (linkový) a B3 090 (dálkový resp. zájezdový).
V expozici "Dědeček automobil" byly autobusy zastoupeny typy Praga RN a Praga RND.
14
Nízkopodlažní SOR CN 12 CNG (Ekobus).
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
15
Linkový autobus SOR C 10.5.
Foto Lukáš Vrobel, 5. června 2006
Autobus Setra S 415 GT Mercedes-Benz Travego Městský nízkopodlažní autobus Mercedes-Benz Citaro VDL Bova Magiq
Zleva VDL Berkhof Valkenswaard a VDL Bova Futura Kloubový nízkopodlažní trolejbus Solaris Urbino 18 v provedení pro DP Ostrava Neobvyklý tvar kloubu nízkopodlažního trolejbusu Solaris Urbino 18 Malý autobus Mercedes-Benz Sprinter upravený firmou KH motor centrum Opava
Městské nízkopodlažní autobusy českého výrobce TEDOM - zleva TEDOM Kronos 123 G (pohon CNG) a TEDOM Kronos 123 G (naftový) Malý nízkopodlažní autobus CiBus ENA vyráběný firmou Mave z Liptálu Malokapacitní autobus Isuzu Turquoise Luxusní patnáctimetrový autobus Beulas Aura v provedení pro dopravce Student Agency
Slovinský autobus MARBUS B3 090 Linkový autobus MAN Lion´s Regio Zájezdový autobus Volvo B12B Dálkový autobus Scania Irizar
Expozice ´Dědeček automobil´ s autobusem Praga RND z Technického muzea v Brně

Fotoreportáž z veletrhu BusXpo Kortrijk 2003

Nabízíme vám pár záběrů z veletrhu BusXpo Kortrijk v Belgii, který je jednou z největších a nejstarších evropských i světových akcí svého druhu. Stejný organizátor pořádá také autobusové veletrhy v Šanghaji (Čina) a Lagosu (Nigerie), cyklus je pravděpodobně čtyřletý (Kortrijk - Šanghaj - Kortrijk - Lagos).
Podle "odposlechu" hovorů ostatních návštěvníků se zdálo, ze čeština byla nejfrekventovanějším jazykem z "východní" Evropy, možná tam bylo dokonce víc návštěvníků z Čech, než z některých zemí EU. Buď je to tím, že všude nějaký autobusový veletrh mají, jen u nás je k vidění jen pár autobusů při Autosalonech v Brně - a nebo si zaměstnanci českých ČSAD a soukromníci udělali výlet na náklady firmy. V každém případě se dá čekat, ze se leccos na našich silnicích objeví.
Nízkopodlažní plynový bus MAN NL 243 LPG pro DP měst Mostu a Litvínova
Nízkopodlažní plynový bus MAN NL 243 LPG pro DP měst Mostu a Litvínova
Foto Jan Spousta
 Vysokokapacitní bus řízený magnetickým naváděním,  jeden z projektů - MHD budoucnosti, vyvinutý koncernem VDL (sdružení firem DAF, Bova, Jonckhere). Do provozu s veřejností bude uveden v roce 2004 v Eindhovenu  Midibus Ikarus E91, určený pro Island   Irisbus-Karosa Recreo pro přepravu školních dětí a minibus Iveco na ploše před výstavištěm
 Dva největší typy autokarů z nabídky Irisbus   Linkový autobus Jonckhere/Scania, určený pro TEC, valonský Dopravní podnik   Solaris Urbino v provedení 10 metrů
 Kloubový nízkopodlažní bus Van Hool 300 AG s plynovým pohonem  Nízkopodlažní midibus Van Hool 308 (kapacita cca 65 míst), velmi oblíbený v MHD historických vlámských měst

Autotec 2008

Ve dnech 4. - 8. 6. 2008 se v Brně konal další ročník veletrhu Autotec. Na místním výstavišti desítky výrobců nákladních automobilů, osobních automobilů, autobusů, užitkových vozů či automobilových součástek prezentovali nejen své dlouholeté modely, ale i novinky, které dosud nebyly uveřejněny.
Nízkopodlažní Citelis s pohonem na CNG.
Nízkopodlažní Citelis s pohonem na CNG.
Foto Jan Loužek (8. 6. 2008)
Interiér částečně nízkopodlažního autobusu Crossway Low Entry.
Interiér částečně nízkopodlažního autobusu Crossway Low Entry.
Foto Jan Loužek (8. 6. 2008)
Společnost Irisbus zde například předvedla svůj luxusní zájezdový autobus Magelys, Tedom prezentoval low entry verzi svého autobusu 123G.
Irisbus na Autotecu představil rovněž model Proway.
Irisbus na Autotecu představil rovněž model Proway.
Foto Jan Loužek (8. 6. 2008)
Tedom Low Entry pro Znojemskou dopravní společnost Psota.
Tedom Low Entry pro Znojemskou dopravní společnost Psota.
Foto Jan Loužek (8. 6. 2008)
SOR předvedl trolejbusovou verzi autobusu BN 12. Velký zájem také vzbudila Škoda Auto s novou verzí Škody Superb, vystavenou přímo v přední části vlastního stánku.
Nízkopodlažní kloubový autobus Sor NB18 prošel poměrně radikálním, ale zdařilým faceliftem.
Nízkopodlažní kloubový autobus Sor NB18 prošel poměrně radikálním, ale zdařilým faceliftem.
Foto Jan Loužek (8. 6. 2008)
Autobus Sor BN12 se stal základem pro první trolejbus společnosti SOR - model s označením TN12.
Autobus Sor BN12 se stal základem pro první trolejbus společnosti SOR - model s označením TN12.
Foto Jan Loužek (8. 6. 2008)
Český nákladní výrobce Tatra pak prezentoval nákladní automobily pro armádu, součástí bylo i video s jízdou automobilu v extrémních podmínkách. Renault také předvedl svůj nákladní vůz Kerax, který je navržen rovněž do obtížnějšího terénu.
Tatra ve verzi pro Armádu ČR.
Tatra ve verzi pro Armádu ČR.
Foto Jan Loužek (8. 6. 2008)
Mercedes Conecto v provedení pro BORS Břeclav bude sloužit cestujícím MHD v domovském městě této společnosti.
Mercedes Conecto v provedení pro BORS Břeclav bude sloužit cestujícím MHD v domovském městě této společnosti.
Foto Jan Loužek (8. 6. 2008)
Veletrh Autotec patří k největším veletrhům s užitkovými vozy v Česku, koná se vždy v Brně, a to v dvouletých intervalech vždy v červnu. Obsazeny jsou vždy všechny pavilony výstaviště. Součástí veletrhu jsou vždy různé doprovodné akce, letos si návštěvníci, kteří vlastní řidičský průkaz skupiny C, mohli vyzkoušet jízdu s novými tahači Scania.
K vidění byly i charakteristické americké tahače.
K vidění byly i charakteristické americké tahače.
Foto Jan Loužek (8. 6. 2008)

Vyhledávání

Kalendář akcí

loader