Get Adobe Flash player

 

22 Tr, první nízkopodlažní trolejbus v Plzni

Pod plzeňské troleje vyjel první nízkopodlažní trolejbus již v roce 1995. Jednalo se o kloubový trolejbus 22 Tr, druhý prototyp Škoda Ostrov se stejnosměrnou výzbrojí Škoda, vyrobený v roce 1994. V Plzni jezdil nejdříve bez cestujících, v druhé polovině roku 1995 a v roce 1996 jezdil ve zkušebním provozu s cestujícími na lince 16 Bory - Doubravka, Zábělská. Trolejbus 22 Tr budil velký zájem u cestující i odborné veřejnosti. Není divu, vždyť se tehdy také jednalo snad o nejmodernější vozidlo veřejné dopravy u nás. Zaujal i příjemný, světle a prostorně působící design architekta Petra Kotase s netradičním uspořádáním dveří u kloubového spojení. Oproti očekávání všech příznivců moderní trolejbusové dopravy se však trolejbusy 22 Tr do Plzně už nedostaly, protože bohužel nedošlo k jejich širší sériové výrobě.
22Tr přiíždí za tahačem do Plzně k Zimnímu stadiónu
22 Tr přijíždí za tahačem do Plzně k Zimnímu stadiónu, kde bude představen veřejnosti.
Foto Jiří Kohout (1995)
Jěště jeden snímek vlečeného trolejbusu 22Tr
Jěště jeden snímek vlečeného trolejbusu 22 Tr.
Foto Jiří Kohout (1995)
Trolejbus 22Tr se ukazuje veřejnosti před Zimním stadiónem
Tehdy nejmodernější středoevropský trolejbus 22 Tr se ukazuje veřejnosti před Zimním stadiónem.
Foto Jiří Kohout (1995)
Trolejbus 22Tr v letních měsících roku 1995 jezdil bez cestujících také k Ústřednímu hřbitovu
Trolejbus 22 Tr jezdil v letních měsících roku 1995 také k Ústřednímu hřbitovu, ovšem bez cestujících.
Foto Jiří Kohout (1995)
Dvaadvacítka Škody Ostrov a Patrika Kotase míří kolem nádraží do Božkova
Dvaadvacítka Škody Ostrov a Patrika Kotase míří kolem nádraží do Božkova.
Foto Jiří Kohout (1995)
Nízkopodlažní trolejbus 22 Tr zastavuje v zastávce na Americké třídě u nádraží.
Foto Jiří Kohout (1995)

Kalendář akcí

loader