Get Adobe Flash player

Plzeňské aktuality

 

Rok 2012

IMG 4734

Z Plzně pomalu mizí kloubové trolejbusy Škoda 15 Tr M, zde na lince 16 v zastávce Hl. nádr. ČD, Americká
Martin Fencl

 

Od prvního ledna 2012 byla provedena rošáda linek 10 a 13 na žádost ÚMO Černice. Linka 10 byla zkrácena o úsek Mrakodrap - CAN, Husova a nově jezdí v úseku Čechurov, rozcestí - Goethova - Hl. nádr. ČD, Americká - Čechurov, rozcestí, přičemž ve špičce zajíždí do zastávky Černice. Z tohoto důvodu však došlo k značnému přetížení točny v Černicích, proto některé spoje linky 13 byly prodlouženy do zastávky Černice, K Cihelnám. Ke změnám došlo i v autobusových linkách: od ledna 2012 dochází ke zkrácení linky 21 do trasy Bory - Litice, pouze ranní školní spoj z Litic pokračuje z Borů až do zastávky Šimerova. Náhradou vzniká nová linka 36 zajišťující provoz dělnických spojů Bory - Obchodní, rondel a školních spojů Šimerova - Bory - Obchodní, rondel - Nová Hospoda. Důvodem této změny bylo malé využití spojů linky 21 v úseku z Borů na Novou Hospodu a intanzivní nátlak obyvatel Nové Hospody na obnovení přímých školních spojů na Bory, o něž v září 2010 přišli a uvedené spojení tak bylo uskutečnitelné jen s přestupem.

 

 

Od 1.1. nastalo po 8 lidech zdražení jízdného. Jednotlivé jízdné stojí nyní místo 12 korun 18 Kč, při zakoupení v Cardmanech klesne cena na 16 Kč. Zdražení postihlo i předplatné. Zároveň od 1.1. ve městě nejsou v provozu automaty na jízdenky.

 

Na začátku roku 2012 bylo dodáno posledních pět Škod 27 Tr (ev.č. 540-544), přišly také tramvaje Pragoimex VarioLFR.S ev. č. 342 - 345.

 

Od 29. března probíhala oprava železničního mostu v Prokopově ulici. Následkem toho jezdily linky 10,13 a 14 odklonem přes Most Milénia a Mikulášskou ulicí. Linka 10 tedy jezdila trasu (Černice) - Čechurov, rozcestí - U trati - Mikulášská - Hl. nádr. ČD, Americká - Goethova - Anglické nábřeží - Hl. nádr. ČD, U Ježíška - U trati - Čechurov, rozcestí - (Černice). Linka 13 jezdila od zastávky U trati přes zastávky Mikulášská, Hl. nádr. ČD, Šumavská ve směru Doubravka a ve směru do Černic staví v zastávce U prazdroje a Hl. nádr. ČD, U Ježíška a U trati. Linka 14 točila mezi zastávkami U trati stejné kolečko jako linka 10. V průběhu výluky byla také změněna trasy linky 35, kdy místo konečné stanice Hl. nádr. ČD, U Ježíška stavěla zhruba měsíc v zastávce Hl. nádr. ČD, Šumavská. Od 1.7. jezdí spoje zpětně po svých trasách.

 

Od 1.4.2012 došlo ke změně tarifních zón. Dosud existovaly dvě zóny - vnitřní a vnější. Všechny linky MHD patřily do vnitřní části, ať už jezdily například do Třemošné nebo Tlučné, tedy do obcí ležící "daleko" od Plzně. Paradoxem bylo, že při cestě autobusem ČSAD potřebovali cestující jedoucí například do Třemošné nebo Zruče i nadále předplatné vnější zóny, zatímco do Tlučné, Chrástu nebo Starého Plzence mohli i v autobuse ČSAD cestovat pouze na předplatné vnitřní zóny. Tento nesoulad byl dán historickými důvody při vzniku Integrované dopravy Plzeňska a bylo jasné, že stávající stav je neudržitelný a neumožňuje další rozvoj IDP. Od 1.4. byl celý Plzeňský kraj rozparcelován na několik zón. V rámci toho začaly linky MHD vjíždět i do jiných zón, kde si cestující musí koupit jízdenku navíc či mít dvoje předplatné na Plzeňské kartě. Na protest proti tomuto uspořádání se Vejprnice a Tlučná dohodly opustit linku MHD 55 a nahradit ji vlastní linkou 55, kterou provozuje ČSAD Autobusy Plzeň. Na této lince (440055) je stanoveno zvláštní jízdné. Dopravce na linku nasazuje ojeté Many NG312 a Many NL263 zakoupené z Německa. Připomeňme, že PMDP na linku nasazovaly povětšinou Solarisy Urbino 15 a 18 a dále Karosy řady 700 a 900.

O změnách na linkách MHD po zónování si můžete přečíst zde na webu PMDP. O IDP najdete informace na stránkách POVEDu.

 

Na jaře se na webu SVSmP objevila zpráva ohledně přejmenování zastávek. Návrh vzbudil značně rozporuplné reakce.

 

Od léta lze opětovně zakoupit papírovou celodenní jízdenku za 70 Kč.

 

V srpnu převzalo PMDP několik kloubových Solarisů, jejich evidenční čísla jsou 541 - 548. Do konce roku se očekává příchod několika Sorů NB12.

Zároveň přišly také dvě Škody 26 Tr -  s čísly 545 a 546. V souvislosti s dodávkami nových vozů také došlo k vyřazení Karos B732 ev.č. 400 a 418. Aktuální seznam vozů PMDP naleznete na seznamu-autobusu.cz.

 

V září 2012 dorazilo celkem sedm nových Sorů NB12, jejichž evidenční čísla by měly být od 549 do 555.

 

Plzeň v roce 2011

Plzeň v roce 2010


Kalendář akcí

loader