Get Adobe Flash player

Tyto stránky provozuje občanské sdružení Společnost pro veřejnou dopravu a jsou věnovány našemu kamarádovi Jiřímu Hertlovi (1960 - 2002), spoluzakladateli sdružení i jeho internetových stránek.

Články

Trolejbusy v pražských ulicích (2001)

Ačkoli nadpis zní naprosto neuvěřitelně, je tomu opravdu tak. V pátek 27. července 2001 vyjel na zkušební a předváděcí jízdu jeden ze tří bývalých brněnských trolejbusů 14 Tr, které jsou připraveny u firmy Elektroline s.r.o. na export do bulharského Plovdivu.
Neuvěřitelný snímek jedoucího trolejbusu 14 Tr v Praze u vozovny Kobylisy.
Neuvěřitelný snímek jedoucího trolejbusu 14 Tr v Praze u vozovny Kobylisy.
Foto Tomáš Mykl (27.7.2001)
Předváděcí jízda se konala ve spolupráci se Společností pro veřejnou dopravu a časopisu Městská doprava. Vzhledem k tomu, že v Praze není instalováno trolejové vedení, elektrický proud potřebný pro provoz trolejbusu byl dodáván přívěsným agregátem, u nás známým z provozu v Hradci Králové, avšak proud byl do vozu přiveden z agregátu kabely rovnou na "klacky". Jízda se konala, jak je patrné z fotografií, v okolí vozovny Kobylisy.
Trolejbus 14 Tr v Praze 
ve vozovně Kobylisy spolu s tramvají T6A5.
Trolejbus 14 Tr v Praze ve vozovně Kobylisy spolu s tramvají T6A5.
Foto Tomáš Mykl (27.7.2001)
Nezbývá nám, než společně doufat, že se v pražských ulicích trolejbusy jednoho dne opravdu objeví, a budou tak, jako tomu bylo kdysi, doplňkem tramvajových tratí, zejména v četných kopcovitých čtvrtích hlavního města, kde mohou ukázat své největší přednosti.
Všechny tři trolejbusy firmy Elektroline. U vozu vpravo je patrný pomocný dieselagregát.
Všechny tři trolejbusy firmy Elektroline. U vozu vpravo je patrný pomocný dieselagregát.
Foto Tomáš Mykl (27.7.2001)

Detaily o trolejbusech

Dva trolejbusy prošly "recyklací" v Ostravě - výr.č.8482 a 8493 (původní evid.č.3177 a 3187), rok výr.1983. Jeden trolejbus byl "prohnán" dílnami ve Zlíně - výr.č.8472 (evid.číslo zcela odstraněno), rok výr. 1982. Za vozem evid.č. 3187 byl připojen dvoukolový vozík s malou elektrocentrálou (cca 30 kW) a s usměrňovačem. Tento trolejbus mohl, jak je napsáno výše, jezdit bez drátů - sice pomalu, ale přece. Jednalo se ovšem spíše jen o takový technický pokus a recesi.

Kalendář akcí

loader